ΝΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Το καλοκαίρι του δικηγόρου

 
Σαν παιδί θυμάμαι τον πατέρα μου, δικηγόρο της εποχής εκείνης, να φεύγει κοντά ένα μήνα διακοπές μαζί μας και να φροντίζει το υπόλοιπο καλοκαίρι να είμαστε σε απόσταση 1-2 ωρών από την Αθήνα για να πετάγεται να μας βλέπει. Τα σαββατοκύριακα του "πετάγματος" ήταν περισσότερων ημερών και μύριζαν καρπούζι και θάλασσα. Ήταν η εποχή που οι δικηγόροι γύριζαν σπίτι τους το μεσημέρι και ξαναπήγαιναν γραφείο το απόγευμα. 

Όταν ήρθε η σειρά μου να εργασθώ τα πράγματα είχαν αλλάξει. Τα δικηγορικά καλοκαίρια ήταν λίγες μέρες τσόντα στο δεκαπενταύγουστο και κάποιες αποδράσεις με την ερωμένη αν ο δικηγόρος ήταν επιτυχημένος που λεγόντουσαν "διαιτησίες".

 Σπουδαίος δικηγόρος περνούσε λίγες μέρες στο Βατραχονήσι με σπουδαία πελάτισσα των καιρών και μετά τα κεφάλια μέσα. Αλλος σπουδαιότερος δεν ξεκολούσε από το σκάφος του Πελάτη σαν να ήταν ο καπεράνιος του. Τρίτος σπουδαιότερος δεν έφευγε ούτε μια μέρα από το μαγαζί. Ούτε μια ώρα. Κανείς τους δεν ζει πιά. Κανείς τους δεν μπορεί να πάρει πίσω τα χαμένα καλοκαίρια.

Μικρή και άπειρη θεώρησα ότι πρέπει να είμαι φιλότιμη και να εργάζομαι περισσότερο από τον  επιτυχημένο της φάρας μας. Άρα συνέχεια. Ξεκαλοκαίριασα σχεδιάζοντας με την κυβέρνηση Τζανετάκη το αεροδρόμιο των Σπάτων, μετέφερα νερό σε περιόδους λειψυδρίας με νόμο, ασχολήθηκα με τον πρώτο διαγωνισμό κινητής τηλεφωνίας στο Ζάππειο, τα ψηφιακά, πάντα καλοκαίρι και χωρίς ανάσα. Περηφανευόμουν μέσα μου μέχρι κάποια νύχτα που κάποιος Ιντακομικός καλή του ώρα μου ψιθύρισε το μυστικό: τα καλοκαίρια ο πελάτης ψάχνει το μεγάλο, έμπειρο δικηγορομάγειρα. Εσύ τζάμπα χάνεις τη ζωή σου. Δεν ήταν όλη η αλήθεια αυτό που μου είχε αποκαλύψει ο σπουδαίος τηλεφωνομάστορας. Είχε όμως κάποια βάση.

Ορκίστηκα να σέβομαι το χρόνο των νέων συναδέλφων όταν θα περνούσε από το χέρι μου.
 
Δεν ξέρω πόσο το κατάφερα αλλά ο μήνας διακοπών, όσο μικροαστικό και αν ακούγεται ισχύει για όλους μας τους συνεργάτες. 
Προσθέτουμε μάλιστα και κάποια μεγάλα σαββατοκύριακα στα καλοκαίρια μας. Δεν χάθηκε κανένας πελάτης για το λόγο αυτό.
 Μετά τα σαράντα μου κατανόησα την αλήθεια του Ιντρακομικού. Οταν υπήρχε λόγος κάποιος καλός συνεργάτης μας ξεσήκωνε και με την καρδιά μας είμασταν εκεί. Ο λόγος ήταν πάντα σπουδαίος. Και πάντα αφορούσε τον γεροντότερο.  Ο καλός αυτός συνεργάτης- πελάτης δεν έκανε ποτέ μα ποτέ κατάχρηση της ζωής μας.

Εμεις οι δικηγόροι του τέλους του 20 αιώνα του πλούτου και της πτώχευσης, των καγιέν και της μούφας, της πόζας και της φυλακής, της θυσίας και των εμφραγμάτων...
 
Εμείς το προσφέραμε μόνοι μας παριστάνοντας τους επιτυχημένους. Με τον ίδιο τρόπο που θεωρούμε ότι το καλοκαίρι πλησίον των πελατών θα μας αυξήσει τη ζήτηση (λες και είμαστε φωτομοντελα!), ότι το καλοκαίρι πρέπει να αναλώνεται στο "σωστό" περιβάλλον (2-3 νησιά όλα όλα) και 2-3 προορισμοί εκτός της χώρας, λες και σε άλλους τόπους θα ψειριάζαμε. Οπως κάναμε την ζωή μας στο σύνολό της κήβδηλη και υποταγμένη, έτσι και τα καλοκαίρια μας.
Σίγουρα δεν θεωρώ ότι έχω πολλά να εισφέρω στο lifestyle της γενιάς μου και στις αρχές της. Εχω όμως αισθάνομαι την υποχρέωση να σέβομαι τις ζωές των συνεργατών μου και τη δική μου. Καλοκαίρια και χειμώνες η δουλειά μας χρειάζεται προσωπικότητα και αξία. Δεν χρειάζεται μίμηση σαθρών προτύπων. 

Αύριο φεύγει η πρώτη ομάδα! Καλό της καλοκαίρι. Σιγά σιγά και οι άλλοι. Και στις 26  Αυγούστου έχουμε γάμο. Εκεί θα μαζευτούμε όλοι ξανά. Ελπίζω όλοι μας να γυρίσουμε με λιγότερο άγχος και με αισιοδοξία. Και ακόμη περισσότερο ελπίζω η δουλειά μας να μην είναι η ντόπα μας. Απαντώντας στα κελεύσματα των εποχών να θυμόμαστε ότι τα καλοκαίρια στραγγίζουν τους χειμώνες και σηματοδοτούν το νόημα των ημερών του καθενός.


Να καταφέρουμε η ζωή μας να αξίζει από μόνη της. Και φυσικά να εργαζόμαστε αξιοπρετώς όπως αρμόζει σε ανεξάρτητους ανθρώπους, που μέσα από την εργασία αναζητούν την ελευθερία και την ανεξαρτησία, την γνώση του εαυτού τους και των άλλων με διευκόλυνση το χρήμα, όχι με το χρήμα αυτοσκοπό. Και επειδή φαίνεται ότι έχω αρχίσει να μεγαλώνω από τα γραφόμενα, το καλοκαίρι (και οι χειμώνες παρακαλώ) να έχουν την τρέλλα που ο καθένας μας επιλέγει.


Καλό καλοκαίρι σε όλους!

(οι φωτογραφίες είναι από παλιότερα καλοκαίρια, όλες της υπογράφουσας)

Δεν υπάρχουν σχόλια: