
Κατά τη διερεύνηση των
σχετικών αναφορών συνήθως προκύπτει ότι οι Τράπεζες δεν ερευνούν, ως όφειλαν,
αν ο λογαριασµός που τηρεί στην Τράπεζα ο πολίτης είναι λογαριασµός στον οποίο
κατατίθεται ο µισθός ή η σύνταξη ή το ασφαλιστικό επίδοµα και κατάσχει το
σύνολο του ποσού.
Η Αρχή στις
περιπτώσεις αυτές παρεµβαίνει και ενηµερώνει την αρµόδια ∆ΟΥ ότι πρόκειται περί
λογαριασµού µισθοδοσίας. Στη συνέχεια η ∆ΟΥ παρεµβαίνει στην Τράπεζα η οποία
δίνει εντολή για άρση της κατάσχεσης.
Ο Συνήγορος του Πολίτη
προτείνει στις περιπτώσεις αυτές να υπάρχει µεγαλύτερη συνεργασία και
επικοινωνία µεταξύ ∆ΟΥ – Τραπεζών ούτως ώστε να µην παρουσιάζονται παρόµοια
φαινόµενα.
Το Υπουργείο
Οικονοµικών θα πρέπει κάθε φορά που δίδεται εντολή κατάσχεσης να επαναλαµβάνει
στις Τράπεζες και να εφιστά την προσοχή περί του ακατάσχετου σους λογαριασµούς
µισθοδοσίας, σύνταξης κ.λπ.
Τέλος, όπως και σε
κάθε πλέον υπόθεση που αφορά την οικονοµική επιβάρυνση του πολίτη, η Αρχή
επαναλαµβάνει στις αρµόδιες υπηρεσίες ότι πρέπει να λαµβάνεται πάντα υπόψη η
δυσµενής οικονοµική συγκυρία και η επιβίωση του πολίτη. Επίσης, έχει προταθεί
από τον Συνήγορο του Πολίτη η τροποποίηση των σχετικών διατάξεων ώστε να
τηρείται το όριο των 1000 ευρώ ως ακατάσχετα και σε κάθε άλλο λογαριασµό, όχι
µόνο για ποσά που προέρχονται από µισθούς, συντάξεις και ασφαλιστικά βοηθήµατα
(π.χ. ποσά από µισθώµατα-ενοίκια), όταν τα ποσά αυτά αποτελούν αποδεδειγµένα το
µοναδικό εισόδηµα του πολίτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου