Εξάλλου σύμφωνα με τα Νέα η κάλπη στο Μέριλαντ και στο Μέιν έδωσε το πράσινο φως στη
θεσμοθέτηση του γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου για πρώτη φορά με
λαϊκή ψήφο . Η έκβαση της ψηφοφορίας για τον γκέι γάμο στο Μέριλαντ και το Μέιν (και,
βάσει των πρώτων αποτελέσμάτων, ίσως και στην Ουάσινγκτον) είναι
ιστορική για τις ΗΠΑ, καθώς μέχρι τώρα ο γάμος ομόφυλών είχε περάσει, σε
όσες Πολιτείες προβλέπεται, μόνο από τους νομοθέτες ή από τα
δικαστήρια. Αντιθέτως, η λαϊκή κάλπη το είχε απορρίψει μέχρι τώρα 30
φορές.
Επαψε όμως σταδιακά να είναι μυστήριο της εκκλησίας και αποτέλεσε αντικείμενο του δικαίου των συμβάσεων. Τότε ακόμη το μεγάλο επιχείρημα υπέρ του πολιτικού γάμου ήταν οι γάμοι των θερμόαιμων ελλήνων μεταναστών στο δημαρχείο γερμανικών πόλεων που οδηγούσε σε πλήθος εξωγάμων τέκνων.
Ο Μοδεστίνος διατύπωσε τον κλασικό ορισμό του γάμου ως εξής: "γάμος εστίν ανδρός και γυναικός συνάφεια και συγκλήρωσις του βίου παντός, θείου τε και ανθρώπινου δικαίου κοινωνία". Κάποτε ήταν ο κανόνας που μαθαίναμε όλοι στην Ευρώπη κατά τις προσταγές του ρωμαϊκού δικαίου.
H διεθνής εγκαθίδρυση του γάμου των ομοφυλοφίλων καθιστά αναγκαία την εξίσου παγκοσμιοποιημένη αποδοχή του. Ο κόσμος ταξειδεύει, κινείται και το ίδιο και οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται παντού. Η οικογένεια αποκτά ένα νέο πρόσωπο στον κόσμο με συμβολισμούς και τιμές, με δεσμευτικούς κανόνες και υπερβάσεις των προκαταλήψεων, είτε αφορούν τους νομικούς, είτε τις εκκλησίες.
Οπου γάμος υπάρχει χαρά. Ας αποφασίσουμε να χαρούμε και να προσαρμοσθούμε όλοι πριν οι κανόνες δεσμεύσουν τις συνειδήσεις μας. Ακόμη και αν δεν το πιστεύουμε ως ορθό θα πρέπει να το αποδεχθούμε αργά ή γρήγορα ως παγκοσμίως αποδεκτό! Αρα?
Θα ήταν καλό να σκεφθούμε το νόημα της σύμβασης σήμερα και να δώσουμε στο θεσμό το περιεχόμενο που πρέπει να έχει: ασφάλεια, περίθαλψη, σύνταξη, κληρονομιά, κοινά τέκνα, κοινό επώνυμο ίσως. Το τελετουργικό και τα σύμβολα απλά επικυρώνουν κοινωνικά αυτό που η οικονομία αναγκάζεται να δεχθεί: την ελευθερία της βουλήσεως ως προς τα κληρονομικά δικαιώματα και τα νόμιμα τέκνα. Τι άλλο τάχα είναι ο γάμος ως σύμβαση?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου