"Η Κυβέρνηση πραγματοποιεί μια σειρά από ημερίδες προκειμένου να συζητήσει τα πορίσματα και τις συστάσεις στο έγγραφο προβληματισμού το οποίο συνέταξε η ομάδα εργασίας για την αναθεώρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Οι ημερίδες αυτές θα επιτρέψουν την ευρεία διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και τη συμμετοχή αναγνωρισμένων διεθνών εμπειρογνωμόνων στον τομέα της πολιτικής δικονομίας" (3ο τρίμηνο του 2012)
Αν κάποιος διερωτάται πώς το ξαφνικό ενδιαφέρον για ημερίδες και από ποιόν προέρχεται, δεν έχει παρά να διαβάσει το Μνημόνιο σελ 817 της ΕτΚ Α αρ. 28 της 14/2/2012.
Μπορεί έτσι να προετοιμασθεί κατάλληλα, να οχλήσει τους δικονομολόγους και τις δικαστικές ενώσεις και φορώντας το κατάλληλο ένδυμα να προσέλθει για να συντελέσει στην αναθεωρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που πρόσφατα αναθεωρήθηκε και συνεχώς αναθεωρείται σταθερά και αδιάκοπα, μέχρι που κάθε έννοια ασφάλειας δικαίου να είναι φρούδα σκέψη...
Θα μου πείτε τώρα τι σκοτούρα έχει για τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας το Μνημόνιο. Μα αν διαβάσει κανείς το πλήρες κείμενό του θα διαπιστώσει ότι σειρά ανάλογων ζητημάτων εισέρχονται στο κείμενο με τρόπο που μια ξαδέρφη μου γεροντοκόρη να αισθάνεται αδικημένη που δεν της προσφέρθηκε γαμπρός δια του μνημονίου. Ο πόνος κάθε πικραμένου στο Μνημόνιο. Μαζι με τους πόνους αυτούς και τα πλήρως περιγραφόμενα μικρά και μεγάλα συμφέροντα παραδοσιακά: η αναγνώριση πτυχίων ιδιωτικών φορέων με συμφωνίες δικαιόχρησης, η τακτοποίηση - νομιμοποίηση αυθαιρέτων,η μεταρύθμιση του καθεστώτος των δημοσίων συμβάσεων (σελ ΦΕΚ 788) συμπεριλαμβανομένου και του περιορισμού των πολλών προσφυγών (!), βεβαίως η μεταρρύθμιση του Κώδικα περί Δικηγόρων (σε. 804- 805) πριν το τέλος Ιουνίου του 2012, Καλύτερη Νομοθέτηση (σελ. 813), τη μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος (σελ. 816 επ) εδώ εμπίπτει και ο πολύπαθος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας.
Δεν είναι τα μόνα ζητήματα που θα επιλυθούν όμως με το Μνημόνιο τα ως άνω. Αναφέρω μόνον μερικά νομικού ενδιαφέροντος. Ολα επάγονται την άφθονη νομοπαραγωγή. Ολα απαιτούν τη συνδρομή του Κοινοβουλίου στη βάση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Τώρα βέβαια τι εικόνα διατηρεί για τον εαυτό του το Κοινοβούλιο είναι κάτι που όφειλε να συλλογισθεί πριν ψηφίσει τις εγκρίσεις σχεδίων συμβάσεων όπως τις ψήφισε με το άνω νομοθέτημα. Θα δεσμευθεί κατά "δεσμία αρμοδιότητα" να νομοθετήσει ότι έδοξε των Μνημονίω? Θα αναλάβει τις συνέπειες της μη ψήφισης αν δεν συντελεσθεί ο δανεισμός εφόσον βέβαια λάβει χώρα?
Πολλές οι απορίες μου διαβάζοντας τα νομοθετήματα αυτά με το ακατανόητο περιεχόμενό τους, το οποίο δεν έχει βέβαια κανονιστικό χαρακτήρα, όπως μας είπε και το ΣτΕ στην πρόσφατη απόφασή του 668/12 αλλά 866 σελίδες ΦΕΚ τι είναι τάχα? Τι περιλαμβάνει ένας νόμος όπως ονομάζεται? Τι είναι τα προσαρτήματά του όταν δεν είναι νόμοι?
Είναι απλό! ο μηχανισμός κυκλικής σύνδεσης μεταξύ τους ξεκινά από τις εγκριθείσες ως σχέδια συμβάσεις δανεισμού. Αυτές θέτουν ως όρους τα μέτρα που απαιτούν νομοθέτηση σε συνεχή ροή. Ορθά το είδε και το Συμβούλιο της Επικρατείας στις ίδιες αποφάσεις του.
Δεν θα επεκταθώ στα παράδοξα δεινά αυτών των ρυθμίσεων που άλλοτε προκαλούν θυμιδία και άλλοτε οργή. Σήμερα δευτεριάτικα θα επιμείνω στις ημερίδες. Που με βεβαιότητα θα ενδιαφέρουν τους δανειστές μας καθώς είμαι βεβαία ότι δεν μπορούν να κλείσουν μάτι με την κατάσταση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και με το επείγον της αναθεώρησής του.
Θα προτείνω μάλιστα σε όλους τους φίλους και γνωστούς Ινστιτουτογενείς νομικούς που δεν είναι και λίγοι να σπεύσουν να κάνουν ημερίδες και σαν νέοι Αη Γιώργηδες να πατάξουν το δράκοντα του Εθνους, τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Οι δικονομολόγοι μάλιστα που κάνουν ωραία συνέδρια να σπεύσουν αλλά να προτιμήσουν ημερίδες όπως λέει και το Μνημόνιο. Φυσικά και το ΙΔΜΕ και ας με συγχωρνάν όσοι τυχόν παρέβλεψα.
Και παρακαλώ εντός χρονοδιαγράμματος - 3ο τρίμηνο του 2012. Μέχρι το Σεπτέμβρη που θα είναι και ο ήλιος στον Κριό με ωροσκόπο Λέοντα και φυσικά και τον μήνα Αύγουστο που είναι παχιές οι μύγες εντός χρονοδιαγράμματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου