ΝΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ & ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ


Η υπόθεση της μη καταβολής διοδίων τελών έρχεται και πάλι στη δημοσιότητα με αφορμή υπό επεξεργασία σχεδίου νομου του Υπουργείου Υποδομών. Η είδηση αφορά τους Δεν Πληρώνω.


Σύμφωνα με την είδηση:

"Την επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα δημόσια έργα που βρίσκεται υπό επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 143 απαγορεύεται και τιμωρείται η καθ’οιονδήποτε τρόπο κατάληψη μέρους ή ολόκληρου του οδοστρώματος και των εγκατεστημένων σε αυτό σταθμών διοδίων και η παρεμπόδιση της λειτουργίας των σταθμών διοδίων με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να μη γεννώνται υποχρεώσεις αποζημίωσης του Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους.

Στόχος της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι να περιοριστούν οι υποχρεώσεις του Δημοσίου για καταβολή αποζημιώσεων προς τους παραχωρησιούχους σε περιπτώσεις κινητοποιήσεων σε σταθμούς διοδίων ή σε αυτοκινητοδρόμους. Ως γνωστό το Δημόσιο θα πρέπει -όπως προκύπτει από τις υπογραφείσες στη Βουλή συμβάσεις παραχώρησης- να εξασφαλίζει στους παραχωρησιούχους την αδιατάρακτη άσκηση του αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης των έργων παραχώρησης.

Κυρώσεις

Στο πλαίσιο αυτό όσοι καταλαμβάνουν σταθμούς διοδίων, μέρος ή ολόκληρο το οδόστρωμα, θα τιμωρούνται για παρακώλυση συγκοινωνιών με φυλάκιση από τρεις (αν η πράξη τελέστηκε με πρόθεση) έως έξι μήνες (αν η πράξη τελέστηκε από αμέλεια), όπως προβλέπει η παράγραφος 1 του άρθρου 292 του ποινικού κώδικα.

Θα αφαιρούνται οι πινακίδες ειδικών κατηγοριών οχημάτων, όπως και η άδεια του οδηγού τους.

Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο, θα δίνεται η δυνατότητα διαπίστωσης παραβάσεων στους οδικούς άξονες μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων.

Όσον αφορά το τίμημα, το Δημόσιο -από την στιγμή έναρξης ισχύος του πολυνομοσχεδίου- θα μπορεί να εφαρμόζει κατά την κατασκευαστική περίοδο ενός οδικού άξονα την πολιτική διοδίων που εκάστοτε κρίνει πρόσφορη για την αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργούνται στους χρήστες. Αυτό είτε σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους, είτε ύστερα από μονομερή απόφασή του, αλλά με την υποχρέωση να καταβάλλει σε αυτή την περίπτωση αποζημίωση στις παραχωρησιούχους κοινοπραξίες.

Επίσης, εάν κριθεί απαραίτητο, το Δημόσιο θα μπορεί να ελαφρύνει κάποιες κατηγορίες χρηστών.

Παράλληλα, το Δημόσιο θα μπορεί να διαμορφώνει την τιμή διοδίων μέχρι το ύψος του ανωτάτου ορίου διοδίων τελών που προβλέπει η οικεία σύμβαση παραχώρησης. Στόχος της συγκεκριμένης διάταξης είναι να μειώνονται οι αποζημιωτικές υποχρεώσεις του Δημοσίου, όπως αυτές προκύπτουν από τις συμβάσεις παραχώρησης.,..."


Αλλοι πάλι μας λένε ότι το κίνημα Δεν πληρώνω αντιμετωπίζεται δια ροπάλου!
Ποιό ζήτημα όμως?

Λίγα χρόνια πριν ξεκίνησε η κατασκευή μιας σειράς αυτοκινητοδρόμων με ζήλο και πολιτικό σθένος.
Από αυτά η υποθαλάσσια σήραγγα βυθίστηκε αφήνοντας μόνον σε εκκρεμότητα τεράστιες αποζημιώσεις ενώ τα λοιπά της ενότητας προχώρησαν με συμβάσεις κυρωμένες με νόμους που όμως δεν φάνηκε να είναι υλοποιήσιμες αλλά και δεν ήταν ιδιαίτερα εφικτή η τροποποίησή τους.
Το κίνημα δεν πληρώνω έδωσε την δικαιολογία που έδιναν την προηγούμενη δεκαετία στη χώρα μας οι οικολόγοι. Ανοδος του κόστους του έργου, μείωση των ανταποδοτικών τελών. Τα έργα όμως δεν σταμάτησαν για τους λόγους αυτούς. Μόνον προσχήματα ήταν οι Δεν Πληρώνω οι οποίοι επιτυχώς πρόσφρεραν (άθελά τους ίσως) την τέλεια δικαιολογία. Να γιατί δεν εκτελούνται λοιπόν οι συμβάσεις.
Η νομοθετική ρύθμιση που ξεκινά τροποποιεί εμπράκτως το σύνολο των  κυρωμένων με νόμο συμβάσεων παραχώρησης σε σημείο που αφορά το συμβατικό αντάλλαγμα του παραχωρησιούχου δηλαδή το διόδιο. Η "μεταβοή νομοθεσίας' αποζημιώνεται και αυτή για τον παραχωρησιούχο. Πεδίον δόξης λαμπρό λοιπόν για το μέλλον των έργων που θα συνεχίσουν να εκτελούντα στα διαιτητικά πάνελ ενώ στα οδοστρώματα θα κείνται τα κουφάρια της πολιτικής φιλοδοξίας.
Συνοψίζουμε λοιπόν:

προφανώς πρέπει να εκτελεσθούν τα έργα!
προφανώς η εθνική οικονομία πρέπει να κινηθεί!
προφανώς δεν πρέπει να πληρώνονται διόδια για δρόμους που δεν υπάρχουν!
προφανώς το Κίνημα Δεν πληρώνω δεν ευθύνεται για την κατάσταση των έργων!
προφανώς οι σχετικές συμβάσεις υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν καταγγελθεί ή λήξει ή καταλήξει εν πάση περιπτώσει όπως η Υποθαλάσσια ...
προφανώς η πολιτική ηγεσία προσπαθεί να βρει τη λύση που θα της επιτρέψει να ιδιωτικοποιήσει τα έσοδα από τους συγκεκριμένους αυτοκινητοδρόμους όπως ήδη έχει υποσχεθεί στους Δανειστές μας και χρειάζεται τη νεκρανάσταση των έργων για να επιτύχει να εξαφανίσει τις προσδοκώμενες αποζημιώσεις των αντισυμβαλλομένων της μέσω του νόμου για το ΤΑΙΠΕΔ που το επιτρέπει.
προφανώς η νομοθέτηση των τελευταίων μηνών δεν είναι ούτε καλή ούτε σοβαρή αφού περιορίζεται στο να σφάζει και να μαχαιρώνει το σύμπαν χωρίς καμία νομιμοποίηση
προφανη για  όλους μας είναι πολλά! 
προφανώς όμως θα σιγήσουμε και πάλι.Τα κινήματα θα συνεχίσουν το μάταιο αγώνα τους που θα επιτρέψει την προσφορά δικαιολογικών κατά τρόπο που τιμωρεί τους ονειροπόλους.
και διερωτώμαι αν δρόμους θα αποκτήσουμε ποτέ παρόλα αυτά! η εποχή δεν επιτρέπει έργα ως φαίνεται και δημιουργία. Οι συμβάσεις παραχώρησης απαιτούν ακμαίο τραπεζικό σύστημα και αυτό δεν υφίσταται. Το Δημόσιο απλά χρωσταέι και της μιχαλούς. 
Οι πολιτικοί παίκτες μόνον  διασφαλίζουν τη συνέχειά τους μόνον υποσχόμενοι ανέξοδα.




Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: