ΝΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

NOMIKΑ ΝΕΑ LAW BLOG

Κυριακή 13 Απριλίου 2008

Μεγαλοδικηγόροι και Χασοδίκες!

Από παιδί αναρωτιόμουν όποτε έβλεπα κάποιον να κομπάζει αν πράγματι αυτά τα οποία διατείνεται συνάδουν με την αλήθεια. Το ίδιο πάθαινα όταν αντ’αυτού κόμπαζε η μαμά του… Είχα βλέπεις ταλαιπωρηθεί πολύ στο σχολείο από μαμάδες που έλεγαν στη δική μου ότι το καταπληκτικό τους παιδάκι διάβαζε μέχρι τα μεσάνυχτα για να έχει αυτές τις σπουδαίες επιδόσεις που έχει. Η μαμά μου ντροπιασμένη γύριζε στο σπίτι από τη συγκέντρωση γονέων και με μάλωνε που από τις 5 ήθελα να πάω να παίξω όταν τα άλλα προκομμένα παιδάκια διάβαζαν μέχρι τα μεσάνυχτα. Αν άνοιγα το στόμα μου να ρωτήσω ποιο ήταν το παιδάκι αυτό (και να προλάβω να αναρωτηθώ τι βαθμούς είχε καταφέρει…) εκεί άκουγα το περίφημο: δεν θα μου κάνεις και ανάκριση! Να διαβάζεις περισσότερο… Τελείωσα το σχολείο με την απορία για τα παιδάκια αυτά τα τόσο σπουδαία και προκομμένα, ποια να ήταν τάχα?
Σήμερα ήρθε η ώρα να αναρωτηθώ για τους δικηγόρους.
Κάποιοι πολύ πετυχημένοι δικηγόροι έγιναν πολιτικοί. Άλλοι το επιδιώκουν με μανία. Για να … προσφέρουν όπως λένε. Κάποιοι ήταν τόσο επιτυχημένοι που είχαν γίνει και καθηγητές σε ΑΕΙ. Αλλά η πολιτική τους συνεπήρε!
Κάποιοι άλλοι έγιναν επιχειρηματίες. Τόσο επιτυχημένοι μάλιστα που διαφημίζουν το πέρασμα από τη δικηγορία ως μια στάση στο μεγαλείο της ανόδου.
Άλλοι σύζυγοι επιχειρηματιών.
Άλλοι πάλι όπως λέει και ο συνάδελφος Λάκης Λαζόπουλος (εγώ είπαμε ποτέ δεν ξεχνώ το νομικό του ατού!) στέλνουν ολημερίς εξώδικα.
Άλλοι περνούν στο χώρο του σκότους που πλέον λόγω της τεράστιας αποθράσυνσης της εποχής δεν είναι και πολύ σκοτεινός.
Μα, αναρωτιέμαι αφού κερδίζεις τον επιούσιο νόμιμα και χαρωπά προς τι η παρανομία? Για περισσότερα δήθεν. Αμφιβάλω…
Στην Αγγλία ήξερα ότι ο επιτυχημένος δικηγόρος γίνεται δικαστής στο τέλος της καριέρας του. Αυτό το καταλαβαίνω. Στην Ελλάδα ο επιτυχημένος δικηγόρος αλλάζει (εντελώς όμως) δουλειά και ασχολείται και λιγάκι με τον αθλητισμό ως παράγων. Μερικοί κρατούν και ένα γραφείο – να υπάρχει βρε αδερφέ – αλλά … μοιάζουν να έχουν πάρει τη ζωή τους λάθος και …αλλάζουνε ζωή. Τότε όμως γιατί είναι επιτυχημένοι? Και χρήμα έχουν και φήμη και απασχόληση! Αυτοί αλλάζουνε δουλειά!
Τώρα που μεγάλωσα ακούω τους κομπασμούς (ακόμη και τους επίσημους κομπασμούς) με κρυφό χαμόγελο. Πικραίνομαι πολύ για την πικρή δόξα του κ. Ιακώβου… αλλά όταν βλέπω συναδέλφους να θυμούνται το επάγγελμά τους αιφνιδίως, όπως πρόσφατα βλέπουμε καθημερινά στις εφημερίδες, απορώ για το νόημα της επιτυχίας. Η παιδική ηλικία έχει λοιπόν τα δίκια της και πρέπει να τα θυμόμαστε. Το παιδάκι θέλει να πάει να παίξει. Να δουλέψει και να παίξει. Στο ρόλο της πονόψυχης μαμάς (όχι της δικής μας της αυστηρής!) είναι σήμερα η τηλεόραση, η οργανωμένη πληροφόρηση, οι βραβεύσεις και τα συνέδρια που τιμούν διάφορους τιμώμενους, τα διάφορα αξιώματα, κάποτε και σπουδαίοι πολιτικοί ρόλοι με τζάμπα μαύρο αυτοκίνητο που σε πάει οδηγός! Που όμως αλλάζουνε δουλειά με την πρώτη ευκαιρία.
Αλλά εδώ θα σταματήσω! Γιατί όπως ίσως καταλάβατε μου αρέσουν πολύ τα αυτοκίνητα και θέλω να τα οδηγώ και να πηγαίνω όπου θέλω. Γιατί όπως μικρομάθεις δεν γερονταφήνεις…
Όταν όμως βλέπω δικηγόρους να αλλάζουν δουλειά (ότι και να μου λένε) δεν μπορώ να πιστέψω τους κομπασμούς τους ή τους κομπασμούς του συστήματος που εκάστοτε τους στηρίζει. Είτε λιποθυμούν στα πατριαρχεία, είτε γίνονται πρωθυπουργοί, είτε πρόεδροι της δημοκρατίας, είτε γίνονται τραπεζίτες, είτε μπακάληδες, είτε αρχηγοί διάφορων μαφιών, δικηγόροι πάντως επιτυχημένοι να είναι δεν μπορεί! δεν το χωράει ο νους μου.
Ή μήπως το νόημα της επιτυχίας είναι που μου διαφεύγει?

6 σχόλια:

Meropi είπε...

Μερικοί από αυτούς που αναφέρεις Ελένη μου δεν πρόλαβαν να γίνουν καν Χασοδίκες, γιατί είναι ζήτημα αν στη ζωή τους έβγαλαν δέκα Διαταγές Πληρωμής. Χα χα χα

fevis είπε...

Εγώ πάντως δεν ήμουν από εκείνα τα σπουδαία παιδάκια... Ευτυχώς.. Όσο γι΄αυτούς που αλλάζουν καριέρα, δεν ξέρω για τους δικηγόρους, αλλά πες μου έναν βουλευτή που θα τον προσλάμβανε κάποιος σαν μεγαλοστέλεχος στην επιχείρηση του...Σε μια ελεύθερη, ανταγωνιστική αγορά στην οποία επιβιώνουν οι καλοί και οι κλάυεροι, κάποιοι που δεν είναι τίποτα από τα δύο στρέφονται ξαφνικά σε άλλους δρόμους.. Ωρα τους καλή!!!

fevis είπε...

καλύτεροι εννοούσα...

Unknown είπε...

Γειά σου βρε Μερόπη.

Unknown είπε...

προφανώς Εύη μου καθώς αν θυμάμαι καλά μερικά παιδάκια λαχταρούσαμε να παίξουμε και παίζαμε και παρέα!
Τώρα για βουλευτή που προσλαμβάνεται μπορώ να σου πω και να σου μολογήσω και έχω δει κάμποσους τέτοιους να έχουν προσληφθεί. Η μία εταιρία που προσλάμβανε πολλούς ΜΕΤΩΝ λεγόταν έχει ήδη πτωχεύσει. Υπάρχουν και άλλες. Αρκεί να δεις δημοσιεύματα για το πώς πορεύονται οι μη εκλεγέντες της προηγούμενης βουλής μας. Ομως κάθε εταιρία που κάνει τέτοιες ενέργειες ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ.

marianaonice είπε...

Ελένη μου που να δεις μεγαλοδικηγόρους πρώην βουλευτές ή γόνους βουλευτών να υπερασπίζονται μεγαλοαπατεώνες του κοινού ποινικού δικαίου, με νύχια και με δόντια να προσπαθούν να περισώσουν τα προϊόντα των απατών τους, από τα οποία και πληρώνονται φυσικά, εν γνώσει τους, ενώ κατορθώνουν άγνωστο πως, να αποκομίζουν σωρεία ανακλήσεων των ενταλμάτων συλλήψεως των πελατών τους. Μεγάλες μπίζνες καλή μου ΄και όλοι ζουν πλουσιοπάροχα εκτός από τους φουκαράδες που έπεσαν στα νύχια τους!! Πολλοί επώνυμοι άλλωστε αστέρες της δικηγορίας θα έχεις διαπιστώσει και μόνη σου ότι είναι υπόδικοι σε κακουργηματικές απάτες!!
Ε! λοιπόν ποτέ μου δεν είχα φανταστεί ότι αυτοί θα μπορούσαν να είναι τα παιδάκια που διάβαζαν μέχρι τα μεσάνυχτα...
Είδες εμείς για να μη διαβάζουμε τι παθαίνουμε;;;